Informacija. Siekiate itin gerų rezultatų paieškos sistemose? Siūlome mokamą paslaugą - straipsnių talpinimas aukštą Google PageRank turinčiose svetainėse. Plačiau skaitykite čia.

Miegamojo ABC

Beveik kas antras klientas, atėjęs įsigyti čiužinio, skundžiasi nugaros ar sprando skausmais. Dažniausiai šie sveikatos negalavimai, atsiranda po nakties miego ir dienos eigoje pranyksta. Yra ir tokių, kuriems nugaros skausmas yra rimta liga. Ką daryti?

Daugeliu atveju, nemalonūs pojūčiai ryte atsiranda dėl to, kad miegame ant seno išsigulėjusio čiužinio, pirkto daugiau nei prieš 10 metų. Taip pat miegame ant išskleidžiamų sofų-lovų, kurios nėra pritaikytos miegoti kiekvieną naktį. Kadangi jaučiami įvairūs nelygumai, būna per kieta arba atvirkščiai, pagrindas nestabilus, todėl miegame netaisyklingoje padėtyje. Kadangi miegame įtemptais raumenimis, kūnas nepailsi, todėl ryte skauda nugarą, atsikeliame suirzę, nepailsėję, dėl to nukenčia mūsų gyvenimo kokybė.

Pateikiame patarimų, kurie gali būti naudingi kiekvienam besirengiančiam atsinaujinti čiužinį.

 

Taigi, kaip susikurti sveiką miego aplinką?

  1. Kad miegas būtų visavertis, svarbiausia pasirinkti jums tinkantį patogų čiužinį. Kadangi pasirinkimas labai platus, tai padaryti nėra taip paprasta. Geriausia būtų pasikliauti tos srities specialistais, kurie noriai parinks tinkamą čiužinį. Jiems būtinai papasakokite nerimą keliančias problemas, nes čiužinys parenkamas atsižvelgiant būtent į jas.
  2. Renkantis patogų čiužinį reikia atkreipti dėmesį, kad jis turėtų anatomines zonas. Tiek pečių, tiek klubų zonose paminkštintos vietos, suteiks didesnį komfortą. Be to mažesnė tikimybė, kad kankins stuburo skausmai. Fizioterapeutai rekomenduoja, sveikam miegui rinktis anatomines zonas turinčius čiužinius, kad užtikrinti taisyklingą stuburo laikyseną.
  3. Jei miegate ant išskleidžiamos sofos ir nėra galimybės miegoti ant čiužinio, tokiu atveju gali pagelbėti ant viršaus dedamas plonas čiužinukas iš viskoelastinės medžiagos. Jis puikiai prisitaiko, paminkština ir užlygina nelygumus. Patartina rinktis ne žemesnį nei 3 cm aukščio.
  4. Alergiškiems žmonėms rekomenduojama rinktis pilnavidurius čiužinius. Vientiso branduolio čiužiniuose nėra terpės kauptis alergenams, dulkių erkutėms, kurie sukelia įvairius negalavimus.
  5. Rinkitės čiužinį su išsegamu ir plaunamu užvalkalu. Užvalkalą galima skalbti ne žemesnėje nei 60 oC temperatūroje, kad žūtų kenksmingi mikroorganizmai.
  6. Dažnai net ir nusipirkus gerą čiužinį atsiranda sprando ir pečių skausmai. Kadangi pasikeičia čiužinio minkštumas, gali būti, kad senoji pagalvė yra nebetinkama. Jei atsikeliate su panašiais pojūčiais ryte, o dieną skausmas praeina, vadinasi iš tiesų yra netinkama pagalvė.
  7. Išsirinkti tinkamą pagalvę geriausią ją išbandžius. Ortopedinės pagalvės labai gerai prilaiko kaklą, todėl puikiai atpalaiduojami raumenys, o jūs galite patogiai ilsėtis. Po kaklu turi būti atrama, o pečiai gulėti ant čiužinio. Dabar jau yra reguliuojamo aukščio pagalvių, kurios yra universalios.Tai labai patogu, kadangi norimą aukštį galima išgauti nuimant ar pridedant daugiau pagalvės dalių. (Ergokozee Medi Trio, Metzeler Magic plus ar Magic de Luxe).
  8. Skalbiamos pagalvės – tikras išsigelbėjimas alergiškiems žmonėms. Gerus atsiliepimus turi Mikrofaser pluošto užpildo pagalvės ir antklodės, kurias galima skalbti net 95 oC temperatūroje. Tokioje temperatūroje žūva visi alergenai. Šis kiauraviduris pluoštas, dėl savo unikalios struktūros, pasižymi ypač geru šilumos sulaikymu ir drėgmės pertekliaus išgarinimu.
  9. Jei norite natūralių pluoštų antklodės, tačiau pabodo vilnonių antklodžių plaukai lovoje, puikus pasirinkimas Tencel pluošto antklodės. Jos nedulka, nesipūkuoja. Tencel pluoštas – tai natūralus naujos kartos medienos pluoštas, kuriame sujungtos geriausios kitų pluoštų savybės į vieną. Šis pluoštas absorbuoja 130% daugiau drėgmės nei medvilnė.  Tencelis yra šiltas kaip vilna, vėsinantis kaip linas ir švelnus kaip šilkas.
  10. Skalbiant antklodes ir pagalves, svarbu vadovautis etiketėje pateiktais ženklais. Taip patalynė jums tarnaus jai priklausantį laiką.
  11. Pagalves ir antklodes rekomenduojama keisti kas  4 – 5 metus, o čiužinius kartą į 6 – 8  metus.
  12. Antklodės storis ir medžiaga, iš kurios ji pagaminta, pasirenkamas individualiai: pagal patalpos temperatūrą, pagal sezoną bei individualų žmogaus šilumos poreikį. Pavyzdžiui, šilko pluošto antklodė skirta vėsumą mėgstantiems žmonėms arba kurių kambario temperatūra nenukrenta žemiau +18 oC.
  13. Paprastai spyruokliniai čiužiniai išsidėvi greičiau nei pilnaviduriai. Išsirinkus kokybišką, didelio tankio pilnavidurį čiužinį, jis gali tarnauti net iki 15 metų. (Metzeler čiužiniams suteikiama net 15 metų garantija.)
  14. Čiužinio ilgaamžiškumą nulemiantys pagrindiniai faktoriai: medžiagos tankis ir čiužinio aukštis. Kuo didesnis medžiagos tankis, tuo didesnė tikimybė, kad čiužinys ilgiau dėvėsis.
  15. Renkantis čiužinį rekomenduojama atsižvelgti ir į medžiagų savybes. Viskoelastinė medžiaga – šiltesnė, mažiau pralaidi orui, todėl mažiau tiks prakaituojantiems. Būna lateksinių čiužinių, kurių sudėtyje esančiame natūraliame kaučiuke yra pieno baltymas kai kuriems galintis sukelti alergiją.
  16. Kaip žinoti ar esate alergiškas latekso baltymui? To nesužinosite, jei niekada nesate jo lietęs ar miegojęs ant jo. Jei vis dėl to nusprendėte pasirinkti latekso medžiagą, pabandykite lateksą paliesti tiesiogiai ranka, tada šiek tiek patrinti nosį. Jei būsite alergiškas, maždaug po pusvalandžio ar greičiau, pajusite nemalonius simptomus: dilgčiojimą, niežėjimą, nosies užgulimą ar pan.

 

Taigi, čiužinio pasirinkimas – atsakingas darbas. Nenumokite ranka į tai, jog kartais atsikėlus ryte skauda nugarą ar pečius. Tai kūno Jums siunčiamas signalas, jog miegate ant netinkamo arba išsigulėjusio čiužinio, kurį reikia keisti, kad nepakenktumėte savo sveikatai.

 

Plačiau www.interjeruvizija.lt

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* Copy this password:

* Type or paste password here:

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>